lympha Sable

lympha Sable
by Scottish graciousness

zondag 9 juli 2017

waar blijft de nieuwe bouwstijl?


Aerial view of a land development.
picture by courtecy of
Armstrong ceiling and wall
solutions

Bij een nieuwe tijd hoort nieuw bouwen maar dikwijls zijn de voorbereidingen daartoe al af voordat we op die idee komen. Daarom. Voor een paar interessante artikelen of foto's over architectuur ben ik altijd welbereid wat tijd uit te sparen -


- in de eigen bibiotheek ontdekte ik een paar artikelen en beschrijvingen van enkele jaren terug die opnieuw mijn belangstelling wekten:

Architectural Records 2013

foto 2 bij een renovatie project van
het huis van een architect

Voor de geïnteresseerden:
er is weinig fotomateriaal bij de artikelen in de link hierboven maar zie dat als een positief punt. Meer recente architectuurbeschrijvingen worden dikwijls begeleid door prachtig smetteloos fotomateriaal die aan de verbeelding weinig ruimte overlaten. Voor een architect of iemand die wil laten bouwen is het juist belangrijk dat de verbeelding wordt geprikkeld door tekst of gesproken woord.

titel: 'alle beesten zijn op weg gegaan'







P
ersoonlijk heb ik mij recentelijk
geabonneerd op een site waarin bouwen met hout wordt besproken en geïllustreerd die mijn verbazing wekte juist door de charme van de herkenning.

Gerelateerd hieraan geef ik een link naar een Amerikaanse site met houten deuren (heritage) - de deuren daarin zijn voor mijn gevoel wat gedateerd maar juist wel geschikt voor renovatie projecten/

Verder heb ik in de link hieronder een aardige korte en recente video van Architectural Records over een beeldengallery in glasbouw -

the glass house

'im Burgenland gescheht es'
(vakantietip)

Tenslotte geef ik in een wat uitgebreide diasjouw (ca. 15 minuten en stilte) een persoonlijk beeld van mijn leef- en denkwerelden in familiaire vorm terwijl ik enkele stimulerende beelden over een vorm van hernieuwd Europeees financieren conform onze psychopolitieke theorie bijgeef//

- link: opname sancta 
_____________________________________
- een vere verder: music from wood





Geen opmerkingen:

Een reactie posten