lympha Sable

lympha Sable
by Scottish graciousness

zondag 4 december 2016

een bericht van, voor en door de evangelist Lukas

= Ik kan mij niet herinneren hoe ik aan de oorspronkelijke reproductie
kwam, maar ik denk dat het een mosaiek betreft uit een Grieks
orthodoxe basiliek die genaamd is naar Sint Cosmas.
Met Cosmas & Damianus zijn Frank en Clemens sterk verbonden geraakt, hetgeen wij
zelf niet kunnen benoemen.

= Clemens heeft recentelijk de naam van Lucas horen noemen binnen zijn
spirituele ruimte waarin wel meer besproken wordt. Inderdaad zijn mijn
bezigheden samen te vatten als voorttgaande met een penseel en met een boek.
Spreken doe ik nog altijd zo in de regel weinig over de inhoudelijke aspecten van mijn bezigheden.

*5/2nd - Cl5** = Cl7&/**


= Het zou al te onzinnig zijn wanneer we probeerden een uitsluitend psychiatrische
verklaring te vinden voor de auditieve verschijnselen waar velen mee te maken hebben gekregen de lsaatste jaren. Clemens geniet naast zijn academische opleiding, het voortgaande lesprogramma in als filosofia perennis te definiëren overwegingen daarna, en op grond van een veronderstelde ervaringsdeskundigheid de voorkeur indien het gaat om de keuze voor een adequate benadering van de toegenomen zorgvragen m.b.t. de gesignaleerde afwijkende demografie voor zintuigelijke waarneming en de gedachtencapaciteit.  Wij mogen evenwel niet hieruit opmaken dat het ons belang is een keuze te maken voor de persoon van de scribent indien het erom gaat te bevestigen dat de mens Clemens gezien mag worden als de eerste des lands. Het gaat er eerder om te erkennen, dat indien het wettige staatshoofd abstineert de daartoe ter begeleiding en verpleging aangezochte arts gemachtigd is volgens de Nederlandse wet bepaalde taken voor de vorst te vervullen en in diens naam opdracht te verstrekken tot beheer van de met zijn koninklijke positie samenhangende taken.

Overigens is het niet zo dat de wet ons land en de regering van ons land, alsmede de staatkundige monarchie welke wij bekennen en willen erkennen als behorende tot een deelgebied van onze bevoegdheden, in zijn geheel zo heeft geregeld dat alle persoonlijke verantwoordelijkheid als niet noodzakelijk moet worden beschouwd. Regeren in ons land blijft een zaak van persoonlijke keuze en van persoonlijk karakter, de signatuur daarvoor kan men moeilijk verlangen duidelijk in beeld te krijgen voordat de geschiedenis van de betekenis van deze twee elementen van de monarchale verantwoordelijkheid welke mij naar het zich laat aanzien vrij algemeen in toegeschreven, tot de nationale historische bewustheid is gebracht. In deze dingen heeft er nog geen verduidelijkend en samenvattend optreden in schriftuurlijke zin plaatsgevonden. In ndeze kent de wet geen voorziening, en ontbvreekt het de zittende uitvoerende macht aan bevoegdheden en inzicht om dit proces te sturen en bespreekbaar te houden zo, dat iedereen met tevredenheid zou kunnen vaststellen dat de beoogde verwerkelijking van hetgeen vooralsnog beschouwd moet worden als een wat van veraf geformuleerd ideaal. Dat alles niet bij het oude zal blijven vormt al evenzeer een zaak van regeerbare consistentie: dergelijke dingen te beschouwen en te besluiten alsof deze sociale, politieke en culturele werkelijkheid tot de te beschikken en te regeren onderwerpen behoort voor beleid van de overheid druist in tegen de tradities en de wetten van ons land.






Het zal eenvoudigweg zo zijn geweest indertijd dat er wat veel tegelijk aan indrukken bij mij
binnenkwam, waardoor mijn toch menselijk aandachtsvermogen té veel in
beslag werd genomen door de in wezen langdurige mystieke ervaringswereld, welke ik met mij droeg als wandelde de genade van de eeuwigheid doorheen de menselijke tijd, dat de persoonlijke existentie zich volledig in maatschappelijke zin zou kunnen handhaven.
Zo kon ik ook niet anders dan mij terug te trekken in een psychiatrisch centrum, hetgeen
indertijd werd de Instelling Sancta Maria te Noordwijk.

Het initiatief mij te laten opnemen evenwel werd genomen door mijn moeder Catharina,
die de GGD belde en dezen zonden een spv-er om mijn psychische omstandigheden te beoordelen. Er werd geconcludeerd dat een opname in een psychiatrische verpleeginrichting het beste zou zijn voor diegene, waarvan ik nu aarzel om te schrijven of te spreken in vormen van de eerste persoon enkelvoud.

In mijn eerste visioen van die overdracht aan de zorg verscheen mij een meeuw die op mij aan kwam vliegen. Ik geraakte gekalmeerd door het visioen maar tegelijk wat in het nauw gedreven, omdat de voor die dag altijd vrij gebleven geestelijke ruimte voor het vrije beslissen waarheen te gaan nu door de vogel werd ingenomen en aangestuurd, gaan waarheen ik zelf weilde of wenste te gaan is er na die dag niet meer bij geweest.

Na de overdracht aan de GG&GD medewerking, het moet de dag vóór de Koninginnedag zijn geweest dat ons dit is geschied:
'daarna verlieten allen de geladenheid welke uitging van het adres Joseph Israelsplein 9 te Heemstede, het ouderlijk adres voor de Nederlanden.'

Het is om deze reden van verlaten te zijn en verlaten te hebben ons land in concrete zin voor elke vorm van vrije beleving van burgerschap, dat mijn persoon in 1986 besloot zich te vestigen in de ouderlijke woonplaats waar hij reeds zoveel had meegemaakt. Deze beslissing geschiedde wezenlijk op grond van een onbegrijpelijk voor het rationele denken, en derhalve als emotioneel beleefd religieus motief.

Ik voer hier aan, dat het niet altijd goed is om zijn diepste emoties en sterkst genoemde inhoudelijkheid van gedachte prijs te geven aan de openbaarheid, noch de intentie te koesteren dat een geloofswaarde op zijn waarheidsgehalte te onderzoeken ooit mogelijk zal worden in de Nederlanden.


________________________________________________________

Om in te grijpen geef ik:

- het Nederlandse spreekwoord dat hij toepasselijk acht luidt:
'dat is natuurlijk de achterdeur uit'
- die woorden worden dan met de grootste afkeuring en
minachting uitgesproken.

links: de staatsecretaris voor verkeer brengt een bezoek aan een station van de Nederlandse Spoorwegen - 'zo kan het dus ook!'

- deze hierboven gegeven tekst ben ik van zins in 
uitgewerkte vorm met een andersluidende betekenisgeving te publiceren in het blog:
http://ladyclementine5.blogspot.com / 05.00 AM toen ik deze zin noteerde.

- nieuwe uitleg en mijn bijdrage aan de gemeenschappelijke zorg voor het gezamelijke maar helaas wat verderop gelegen doel, deze benauwenis die te formuleren valt met: 'natuurlijk zullen wij erin slagen ons doel te bereiken.'
+++++++++++++++++++++++++++++++++++___

- ....ook al vanwege het feit dat velen dit (?) auditieve verschijnsel meemaken doe ik deze publicatie vrijelijk verschijnen, omdat het wat
mensen op verschillende manieren plegen te benoemen horen van geluiden 'die er niet zijn'
mogelijk wordt, althans is opgenomen in het passieve beleven van de
persoonlijke existentiële wereld.

Het luisteren, ook in bovennormale zin, is een positieve kwaliteit van het gehoor, die traditioneel eerder met een vrouwelijke zijnswijze wordt verbonden. Voor veel
vrouwen is deze vorm van denken buiten de eigen waarneming welhaast
heel gewoon, zij weten niet beter of dat beleven hoort bij hen en van
jongsafaan was het voor hen niet anders of het hoorde zo. Voor
sommigen van de vaak jongere vrouwen evenwel groeit het verschijnsel van dit waarnemen op afstand weer uit tot een problematisch beleven. Evenwel, hoevele mannen er niet
zijn die helemaal opgefokt raakten van de stemmenhoorderij, breek mij
de bek niet open ( de aankomende verkiezingen worden in het Hertenduin
zeer ongaarne tegemoet gezien, en dhr. zal zelf zijn stem vanuit een andere plicht te begrijpen als rechtmatig, niet uitbrengen op die dag)

De mannen zijn thans zo vol van goede moed geraakt dat Clem durft noteren: 'zij
...zoeken het overal, een oplossing voor hun probleem, en willen het liefst dat die stemmen
waarover zij niet kunnen spreken, ermee ophouden hun gedachtenleven te laten beheersen door de vragen die anderen bij hem opriepen, die deze vragen  stelde, en hen gedurend in een model als 'van Buytensorgh'-  zal blijven geleiden en begeleiden 'naar wateren der rust. .'


Dit schrijf ik om aan te tonen dat er wel degelijk een rationele benadering valt te verkrijgen in antwoord van de bijkomende problematiek van waaruit deze wens om ons van een nieuwe staatsindeling te voorzien en daarvoor te kiezen, is ontstaan en wat daarmee samenhangt. En eveneens is in deze wens en in de aanvraag opgenomen het besluit daartoe ten uitvoering te brengen het doen vervullen van de koninklijke waardigheid in de Nederlanden door een nieuw te kiezen, anderszins in maatschappelijke, politieke en culturele zin georiënteerd staatshoofd dan de personele vormvervulling waaruit de koningen voortgekomen zijn die tot deze plaats waren geroepen uit de traditioneel en historisch ons land gegeven opvolging in het Huis van Oranje zoals dat Huis door leden van de familie van Oranje Nassau werd gedragen en vertegenwoordigd.  Nu deze laatste realitiet niet meer gewaardeerd kan worden als behorende tot de realiteit neem ik als vertegenwoordigende de schrijver van dit document de vrijheid om te noteren en aan de openbaarheid prijs te geven de gedachte dat ik naar vermogen en naar beste inzicht wil zorg dragen voor een begeleiding en plaatsbekleding in geschrifte juist daar waar de noden van ons volk het grootste mij zijn gebleken gedacht vanuit mijnpersoonlijke waarneming en vanuit de gedachte te beoordelen als naar betrouwbaarheid van inzicht daqt de eerwste des lands natuurlijk ook de eerste is die de wind opvangt en de ziektes ondergaat die anders de leden van sommige bevolkingsgroepen zodanig zouden teisteren dat opnieuw ons landsbelang in het geding zou komen.

Stelle men vast: 'hij houdt zich voorzeker aan zijn gegeven woord'.

Terwijl de uitweg te vinden uit de vele problemen waar ons land voor staat ,welke nu nog onoplosbaar lijken of waarvan de oplossing ver weg wordt geacht, een gegeven in mijn  aandacht vormt waar ik nu reeds voor meer dan 40 jaren mij heb ingespannen zorgvuldig mij in te bekwamen. Hoewel wat onwaarschijnlijk voorkomende in dit verband stel ik ten aanzien van mijn besluit en mijn wijze daaraan gevolg te geven, vast dat mijzelf ik moet e dien te beschouwen als een zeer praktisch denkend mens.

Een antwoord vinden, dat gegeven zal worden in dezelfde zin als de aard van het problematische verschijnsel, namelijk in het woordelijke, is natuurlijk het mooiste wat de Nederlanden zich in deze tijdsperiode kunnen wensen. En wel geef ik dat antwoord zoals het mij als mijn  opdracht en vermogen bekend is in het geschreven woord, omdat dat het
dichtst in de buurt komt van deze belevingen van auditieve uitbreiding van onze
zintuigelijke vermogens, waarover velen spraken en evenzovelen klagen -

mijn tante Pos van tegenwoordig


vertelt U uw kind maar dat er eens in een land ver van ons vandaan een oude koning leefde wiens dochter zo mooi kon voorlezen dat hij zijn prinses niet vrij te wandelen liet gaan - ...

.namelijk dat woorden die niet in de realiteit worden uitgesproken tegelijkertijd een vorm van zichtbaarheid van de gedachte
behelzen, alsof dus deze vormen van communicatie met het innerlijke patroon van
de samenleving een ontwikkeling betreffen die na het al te kinderlijke niveau van benoemen en beleven van de afgelopen jaren natuurlijkerwijs verder zal gaan daar waar deze ontwikkeling leek te hebben stil gehouden in de bewuste zin van onze vermogens
te delen en te erkennen voor het optimaal beleven der zintuigen dat tevens een zichtbaarheidstelling van die ontwikkeling en het hierbij behorende gedachtenleven bevat.
En niet alleen dit mij bekende heeft bevat.

- De mensheid werd op deze dingen voorbereid gedurende vele eeuwen,
maar recentelijk intensiveerde het gebruik maken van televisie- en
radio- communicatie de voor de ontwikkeling van onze zintuigelijke eraring in
deze dingen noodzakelijke vorming. De dingen waar het in werkelijkheid om gaat en idealiter om gaat en altijd om is gegaan laten zich niet gemakkelijk representeren - vraagt U dat maar na bij de leverancier van de deodorant voor medialand - en wat wij willen is nooit hetzelfde als wat wij kunnen verwachten, nog minder geldt die voorwaarde van representativiteit vervulbaar te worden naar gelang dat voor hetgeen ook in de werkelijkheid van de eis tot mededeelbaarheid van een gedachte mogelijk is, en zulke dingen als die wij graag zouden willen  dienen wij ons ook te kunnen voorstellen. Indien dat niet het geval was dan zou onze hele taak en zaak alsnog zijn uitgelopen op een draak, een tweespraak, of een overgedane zaak en een fiasco te meer zijn gebleken voor het contigent van beuzelpraat dat werd gepleegd in dit verband van de vervulling van het algemeen belang als functionele beleving door een toch als vanuit de persoonlijk op te vatten zienswijze gestelde vorm van behandeling, begeleiding en antwoord. Mijn taak ook nu houdt daar op waar ik acht dat eenieder die mijn aandachtsgebied verdient te betreden en dit als antwoord van eervol karakter op zichzelf enn zijn verdienste betrekt, zich na kennisname van mijn bericht zelf wel verder af kan die zaak te klaren, waartoe in het vermogen hem daartoe te brengen en naderbij te komen ik de middelen van de taal en het beeld ter hand genomen had.


In dit historische proces zie ik de hand van de Heilige Geest die op mij rust, evenzeer als de feitelijke vaststelling dat de vruchten van dat geloof voor allen zijn bestemd die zich daaraan willen laven.

= als zijn bijdrage aan het belang van dezelfde geliefde en haar variabele varia geeft hij:

- Er zijn er die van een ziekte nog een boterham weten te bakken.

- Van dhr. de Buer wordt wel eens het vermoeden uitgesproken dat hij
om aan tabak te komen er niet voor terug zou deinzen de nagedachtenis
van zijn moeder te verkopen.

- nota bene: Overheden worden verzocht zich voor een meer gemakkelijke
hanteerbaarheid van het hier besprokene te wenden tot een grote
gloeilampenfabriek in het zuiden van ons land. Vertel de dienstdoende
portier maar dat ge gestuurd bent door de wachter van Woudrichem, dan
zal men U onmiddelijk binnenlaten.




- deze hierboven opgestelde tekst werd U toegezonden vanuit het studeervertrek van het
=========
- scriptorium Bavis Rufiliis clementis
++++++++++

- ten behoede van de rederij clembur n.v. Holland/ 

++++ 5** 2101 PS/ comites: 'de visch wordt duur betaald zo is de vis'





_________________________________________________
Er is 1 afbeelding naar u verzonden.


Hosios_Loukas_(narthex)_-_North_ceiling_-_detail_03_(S.Cosmas)_2.jpg

Deze afbeeldingen zijn verzonden met Picasa, van Google.


Probeer het hier uit: http://picasa.google.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten